tisdag 8 november 2011

Baby-flaskvärmare

Köpte en s.k. baby-flaskvärmare när jag var gravid då jag tänkte att det kan vara praktiskt och smidigt att bara värma upp flaskan när man ska mata bebis. Den ska snabbt kunna värma upp flaskan och hålla den varm med hjälp av inbyggd termostat, men den kan även sterilisera flaskan före användningen. 

Visst låter det bra, gissa hur många gånger den har använts....NOLL (förutom en testomgång då men den räknas inte). 
För det första så har man ingen nytta av den om man heltids ammar. För det andra så går det faktiskt fortare att koka flaskor och nappar i en kastrull om man vill sterilisera. För det tredje så är faktiskt vattenbad bästa uppvärmningen har jag lärt mig. Och efter testomgången så förstod jag att ordet "snabbt" inte riktigt passar denna produkt....
Man kan spara pengarna till något annat än till att köpa denna "Baby Bottle Warmer" tycker jag. 
Men för den som undrar så är 
priset: 250-295:-

Onödigt köp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar