söndag 13 november 2011

Mixer

Alla borde ha en mixer hemma, tycker jag då :) 
Anledningen är enkel: Du kan göra dina egna supergoda smoothies! Jag använder min så ofta så jag blir rädd att den inte ska starta längre :) Det är roligt att experimentera fram olika smaker och recept. Och jag som försöker vara nyttig använder mig av hälsosamma produkter som inte ska sätta sina spår på kroppen....
Smoothie passar alldeles perfekt som mellanmål med sin mättande effekt. Eller för de som går på någon diet kan smoothie även ersätta en måltid. 

Jag har mitt egna favoritrecept som jag delar längre ner ;)


Mixern jag använder är OBH Nordicas och kostar 299:- 
men man kan hitta alla möjliga varianter, märken och priser från 200:- uppåt.

Rekommenderas starkt!


 
Recept på en enkel och goooooood smoothie:

1 pkt vaniljyoghurt + 1 halv påse frysta bär= simsalabim en supergod smoothie som räcker till 4 stora glas. Tar 5 minuter att göra och kostar dig runt 50:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar