fredag 9 december 2011

Clinique powder foundation

Jag är inte så förtjust i foundation och har länge dragit mig för att använda det. Dels har jag alltid tyckt att man ser så sminkad ut, vilket jag hatar då jag föredrar en mer naturlig look ;) och dels för att det har känts så bökigt, tidskrävande och jobbigt att lägga på foundation. Men sen kom dagen då man såg ut som tröttaste människan på jorden. Nog med sömnlöshet pga bebis, sen kom ju höst och vintern också som gjorde att man såg ännu gråare ut än innan. Då fick jag plötsligt bestämma mig om jag ska se så här trist ut hela dagarna, eller om jag ska piffa upp min vardag med lite färg ;) Jaaa, vilka stora beslut man får ta ibland haha. Sagt och gjort gav jag mig ut på jakt efter en bra foundation. Vill inte se pudrig och matt ut, men vill samtidigt inte se för krämig och glansig ut i ansiktet. Detta förstod tjejen på Åhlens på direkten och tog fram denna:  

Clinique Superbalanced Powder SPF 15

Nu har jag testat denna ett tag och är supernöjd idag. Tog lite tid innan jag fattade hur mycket man skulle lägga osv, är ju trots allt nybörjare på detta ;)
Jag använder dock en annan större borste än denna. 

Tycker I:d Bare Minerals foundation brush har funkat bättre men det är ju en smaksak. 

Pris: Cliniques foundation runt 380:-
Pris: I.d Bare minerals borste runt 270:-


Rekommenderas starkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar