torsdag 8 december 2011

Inga kolhydrater...gick åt skogen :(

Min s.k. diet att utesluta kolhydrater från min kost gick jättebra i början och när vätskan lämnat min kropp och vågen visade runt 2 kg mindre, jaaa då var jag överlycklig. Men sen kom dagen då tomteskum, lussekatter, glögg, julmust och pepparkakor hittade mig och mitt hem. Ja då var det kört! 
Så inte nog med att jag nu äter kolhydrater igen, jag har dessutom gått upp dessa 2 kg igen....suck säger jag bara. Men oas så förstår jag nu att om jag ska fortsätta med denna "diet" så kommer jag förmodligen alltid att gå upp det jag gått ner den dagen jag börjar äta "vanlig" kost igen. Så jag tackar den tid som varit utan och kolhydrater och ska fundera ut något annat alternativ istället. 

OBS! Träningen fortsätter som vanligt då så klart ;))

Mindre bra!

2 kommentarer:

  1. Jag har ätit LCHF tidigare och när jag börjat äta kolhydrater igen så har jag inte gått upp de kilona jag gått ner innan. Så det är inte alls säkert att man gör :)

    SvaraRadera
  2. Jag gav nog upp för tidigt och för lätt kanske...ska ge mig på denna diet igen då alla talar så väl om den :) Skönt att höra att det inte är så att man går upp igen då puuuhhhh :)

    SvaraRadera