tisdag 15 november 2011

Kilklack

Vad skulle jag ha gjort utan klackskor...ja då hade jag förmodligen fått hoppa för att folk skulle se mig. Okej så kort är jag inte (160cm) men då jag alltid varit kortast bland vänner så lärde jag mig rätt tidigt att gå i klackar. Jag älskar klackar för att man får en bra hållning som tar fram kvinnligheten lite mer ;) Precis som alla andra tjejer så älskar jag skor. Men är nästan besatt av en sorts skor....och det är kilklackskor. Alltifrån pumps, sandaler, stövlar och stövletter med kilklack är bara ett måste för mig. Anledningen till denna besatthet är enkel: Det är enda klacken som man kan gå i utan att man torterar sina fötter. De är snygga och passar till alla sorters kläder (kanske inte alla då men nästan alla). Man kan ha kilklack på jobbet, på stan, på fest, på nattklubben, och ja t.o.m. när man är ute och går med barnvagn ;) De är så pass sköna att även de som inte är vana vid klackar klarar av att gå i dessa. Idag finns det massvis med olika varianter av kilklackar och nästan alla skoaffärer säljer någon variant av dessa skor. Modeller, kvalitet och pris varierar beroende på vart man köper skorna. Men räkna med ett pris från 299:- uppåt. 

Rekommenderas starkt!

Här är några exempel på kilklackskor:

 




 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar