torsdag 17 november 2011

Mascara

Ännu en runda tog man för att finna en bra Mascara. Och rundan slutade med att jag återvände till den Mascaran jag använde innan :) 
Jag har fått för mig att dyrare märken är bättre och att billigare inte ska användas. Vet inte varför jag tänker så egentligen, så löjligt! 
Efter att ha använt Max Factors mascara under flera år så fick jag för mig att testa lite dyrare märken som bland annat YSL, Dior, Lancome och Clinique. 
Hör ständigt från personer runt mig att de dyrare märken är så mycket bättre. Men nu har jag testat och kommit fram till att mina fransar inte får den formen jag vill av dessa. Antingen har de blivit för klumpiga eller pekat åt tusen håll. Jag känner inte att de får en naturlig look och känner mig därmed inte bekväm.

Började med Max Factors 2000 Calories och använde den länge men nu har jag använt 
Max Factors Masterpiece Max och den är enligt mig super :) 
Med denna får jag den längd, tjocklek och form som jag önskar på mina fransar.

Max Factor säljs lite överallt men jag brukar köpa min på H&M eller Åhlens.

Pris 170:-
Rekommenderas starkt!

3 kommentarer:

  1. Jag har lärt mig att ett bra resultat beror på borsten och hur dina naturliga fransar ser ut. Jag har också provat Lancomes Hypnose som har fått högsta betyg över allt (när jag köpte den) men den gick liksom inte riktigt med mina fransar alls som jag ville.

    SvaraRadera