söndag 20 november 2011

Soda stream

Jag älskar läsk, och ja jag är medveten om att det inte direkt hjälper mig att gå ner i vikt....men så har ju en smart människa därute uppfunnit nåt så bra som Soda Stream :)))) 
Soda Stream som är en kolsyremaskin gör så att vanligt vatten blir bubbligt och kolsyrat. Smaken blir som vanlig Ramlösa eller Loka med skillnaden att det blir väldigt mycket billigare. 
Du vet själv vad du dricker eftersom det är du som väljer vad du blandar och så länge du bubblar vanligt vatten så behöver du faktiskt inte oroa dig för att du ska gå upp i vikt av det ;)

Det är otroligt enkelt och praktiskt att använda en Soda Stream och du kan om du vill smaksätta vattnet så att det smakar annat än just vatten.....
Det finns smaker att köpa eller om du använder dig av naturliga varor som exempelvis citron eller frukter.

Till själva maskinen behöver du kolsyrepatron som du bara enkelt och smidigt lägger i maskinen. 
Dessa säljs bland annat på Coop, Ica Maxi och Media Markt. Priset för en ny patron ligger runt 200:-. Men det finns sedan refillpatroner som du köper på samma ställen för ett pris runt 80-90:-

Du kan hitta Soda Stream på bland annat Siba, Coop, Ica Maxi, Media Markt och Elgiganten. Det finns olika märken och kvaliteten varierar, likaså priset. Jag fick min i julklapp så jag vet tyvärr inte priset på den och inte heller var den är köpt. Men märket heter bara Sodastream och jag är jättenöjd med min ;)

Pris för en Soda Stream ligger från 495:- uppåt.

Rekommenderas starkt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar